Sidor

onsdag 24 april 2019

Nytt köp

De har varit lite lugnt i portföljerna då börsen tuffat på uppåt och jag har varit ganska lite aktiv i handeln, har använt pengarna jag sålde SAP för och köpt in mig i Nemetschek ett annat Tyskt IT bolag som jobbar mot byggbranschen, lite kul att de några dagar dagar efter jag börjat kolla bl.a dem kom de upp på Placera som ett framtidsföretag så tog de som att jag var på rätt spår de blev en post där för just framtiden, de andra Tyska IT bolaget jag kollade på var USU Software, kanske blir ett köp även där framöver.

Sålde av mina Norska DNO och köpte Crayon Group Holding, detta tog jag rakt av på tips från Erik.H från Humle småbolagsfond. Har en del oljerelaterade aktier som gått väldigt bra när oljepriset gått stadigt uppåt, så bytte från olja till IT Software, bolaget Crayon lät intressant i placeras intervju med Erik så jag hoppar på den som långsiktigt innehav med hopp om uppköp.

April närmar sig slutet och jag har redan passerat 8000 i utdelning för månaden vilket var aningen högre än förväntat men väldigt kul, målet i år att få 4k i månaden i utdelning kanske faktiskt går att nå.
Det rena lyxproblemet att de är svårare komma upp i 10% likvid när börsen går upp tar jag med glädje.

Aktiehandel är långsiktigt ägande och jag är nöjd med utvecklingen i bolagen, att så många pratar om risk och konjunktur topp oroar, men tror ändå att bra bolag går att äga och köpa mer i under nedgång och att de gynnar mig bättre än att sitta utanför i försök att klara svängningarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar