Sidor

måndag 8 april 2019

Ändrar lite

Kollat igenom innehaven och bestämde mig för att Sälja av SCA B för 83,66, de är fortfarande ett bra bolag, men efter nedgången i A aktien efter utdelningen kommer jag köpa den igen, men väntar att den går ner en bit till innan jag går in igen. Även Kopparbergs fick gå temporärt, av allt att dömma kommer de oavsett brexit stampa på samma ställe tills de är löst, kommer troligen köpa in mig igen efter utdelningen, finns en nedsida fram till dess och strax efter anser jag och kommer då ligga på köpknappen.

Även Tyska SAP fick lämna då värderingen börjar bli ganska hög igen och jag avvaktar rekyl, lite osäker på om jag går in igen eller ev byter till ett annat Tyskt IT bolag. De som börjar bränna under fötterna är såklart den långa uppgången och dåliga signaler från EU länderna, när alla EU stater ska betala för sina egna regeringar och en EU administration blir de antagligen för dyrt och för trögrörligt.

Börjar efter dessa sälj närma mig 10% likvid, känns bra att ha lite kapital ifall de plötsligt skulle backa ett par procent, gissar att de kommer vara ok tills de flesta utdelningarna kommit och sen blir de lite pyspunka.

Blir inga köp i nuläget utan nästa blir då att köpa tillbaks SCA eller Kopparbergs, får vi en bra sommar kommer de gynnas, blir den dålig kan de vara tråkigare att äga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar