Sidor

fredag 29 mars 2019

Utdelat

Utdelar Aktierna börjar handlas utan utdelning vilket trycker ner Mars snittet, men de kommer lyfta April istället.
Är lite orolig över om Nordea kommer åka med Swedbank ner i kurs, för att det innan nya lagen trädde i kraft skickat pengar mellan oseriösa aktörer men jag ökade lite i Nordea iallafall då de gått ner mer än utdelningen avskiljts.
Swedbank har rasat rejält och jag kanske tar en position om de går under 125 kr

Annars händer inte så mycket i portföljen då månadssparandet lagts till likvidräntekontot och inga försäljningar planeras i nuläget, jag kommer invänta utdelningarna för att se hur många % likvid de är, men kommer inte nå 10% på de närmaste 3 månaderna.

Månadsportföljen fortsätter visa bra siffror och tusenlappen investerades i nya tillskottet Main Street Capital för att få upp tyngden på investeringen. Utdelningen gick in på AGNC Investment Corp. Jag sorterar på den tyngst vägande aktien  och fallande, sen investerar jag i 2 av de längst ner på listan för att jämna ut värdet på bolagen, går nåt bolag sämre p.g.a olika faktorer så hoppar jag över dem tills de klarnat informationsmässigt.

Brexit börjar alltmer likna en parodi, bit ihop och lämna samt förhandla fram nya avtal så sparar de alla en massa onödigt spekulerande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar