Sidor

fredag 22 mars 2019

Lugn Vecka

Veckan avslutas i moll efter en bra uppgång tidigare, rejält uppställ på de flesta aktier.
Tyvärr sålde jag av Nvidia lite för tidigt enligt några finansinstitut som höjde riktkursen på dem lagom till jag sålt. Jag köpte istället in Carbonite som syslar med Cyber säkerhet och data protection.
Inhandlades för 24.04$, tänkte att de ligger väl i tiden nu att satsa på.

Jag ökade även lite i MTG A inför delningen, bara några extra då jag tror att de kan vara en bra framtid för båda bolagen, med hopp om att de blir uppköpta av någon större spelare framöver.


Sparandet denna månad kommer, som jag tänkt tidigare, gå in på likviden för att komma upp i ca 10%, månadsportföljen kommer jag spara i men vissa utdelningar utanför samt nysparandet blir på likvidkontot.
Ska inte ta för lång tid och med lite flyt i utgifterna kommer sparandet bli bra närmsta 2 månaderna p.g.a extraarbete.

På makrosidan känns det alltmer oroande, att Kina bromsar in samtidigt som EU och USA slår rekord i skulder kan få många att liga sömnlösa, men jag tänker avvakta med de mesta kvar även om det kommer en lågkonjuktur snart, däremot om de börjar se väldigt mörkt ut med intjäning på företagen kan de nog bli en del städande.

Noterar också att Stillfront som nästan ingen annan ville ha 2018, vill nu alla ha 2019, kul för oss som redan är inne, spel är världens största underhållnings bransch och de kommer nog bli en väldigt bra framtid där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar