Sidor

måndag 14 januari 2019

Osäkert

Tittade igenom vad som blivit billigt på senare tid och hade lite funbderingar på att ta in Skanska och öka i Atlas Copco, men osäkerheten på marknaden gör att jag avvaktar ännu ett tag.

Har även en fundering på att öka i SHB eller gå in i SEB, men även här känner jag mig ganska orolig över den närmsta framtiden, finns en hel del bolag som blivit hyfsat billiga i spåren av turbolensen i slutet på 2018, men bara om de inte plötsligt börjat sälja sämre då kanske det är dyrt istället.

Thule Group är ett annat bolag jag länge velat köpa men tyckt de varit för dyra, nu har de kommit ner i pris och då är jag orolig att de kommer rapportera sämre, kanske vore enklast att köpa en post och stoppa längst in i garderoben några år så jag slipper oroa mig. Men de är ett välskött bolag som jag sjlv köpt saker ifrån och varit nöjd med så ett bra betyg.

Pengarna som blev över från nyårs resan samt säljandet av Hoist gick in på räntekontot istället för att gå in på marknaden, avvaktar första utvecklingen vid rapportperioden som börjar nu, men kommer nog vara lite passiv några dagar till.



Skulle egentligen skrivet ett eget om detta men de får åka med idag.
Funderar på hur man ska göra med vecko eller månadspeng för barnen, äldsta barnen har börjat visa intresse för spara och aktier vilket är väldigt kul, deras kf:ar tuffar på lite lugnt och jag funderar på när det är dags att börja med månadspeng så de själva kan spara.
Inser att de kommer ha betydligt bättre kunskap i ryggen än man själv haft som ung, där fanns aldrig några pengar att spara så de var aldrig nåt problem vart pengarna skulle gå, det blev mat eller gå hungrig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar