Sidor

söndag 17 februari 2019

Ny Vecka

De börjar bli sportlov i landet och lite lugnare på börsen kanske, hittills i år har uppgången varit en följd av nedgången i slutet på 2018 och vi är nu tillbaks på balanerad nivå.

Blir inte så många rapporter till som ska in men ser fram emot Vestjysk bank och Stillfront som jag tror kommer båda leverera bra rapporter. Annars är jag nöjd med Hemfosas rapport även om jag hoppats på lite högre utdelning, i nuläget känns de dyrt återinvestera utdelningen och den kanske hamnar i Nyfosa istället.

Oriflames rapport var som väntat ingen höjdare och året har inte börjat bra, oroande men jag ligger kvar då utdelningen behålls, då aktien gick ner på rapporten kommer jag troligen lägga in utdelningen i bolaget för att sänka GAV och få lite extra nästa utdelning. Att de håller kvar utdelningen tolkar jag som att bolaget anser det dåliga resultatet vara övergående, sen att Liran gått upp på sistonde hoppas jag hjälper dem uppåt.

Förra veckan var uppåt, blir intressant se om denna vecka fortsätter på inslagna spåret eller om det blir en sättning ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar