Sidor

måndag 4 februari 2019

Tur

La in en köporder på MTG A för 318 på Fredagen, sen har de varit fullt upp i helgen, men idag såg jag att ordern gick igenom och de var nog i lagom tid då den gick upp idag. Pengarna dit togs från källskatt samt lite från bufferten, jag sparade in på ett annat utlägg, hade lagt undan för att köpa ny skärm men kommer köra vidare med min gamla så länge den håller.

Har haft väldigt bra utveckling på mina innehav och de känns lite olustigt när de går så fort upp, de brukar gå lika fort ner då tyvärr, men en sak i taget och nu ska jag glädjas åt de blå siffrorna i depån.

Efter MTG köpet blir de lugnt i portföljen, inget mer köp planerat, lägger eventuellt in en lottsedel i form av lång eller kort Warrant i några rapporterande bolag.
Istället för att tippa brukar jag köpa några warrants för någon hundralapp eller två som kan gå upp massor eller gå ner till 0.
Lite spänning och hög risk men för 200kr inkl courtage någon gång då och då är de överkomlig spänning, i en vanlig Aktiedepå kan man kvitta mot vinst. Jag har några gamla ströaktier där som ligger plus och kan säljas av vid behov för 0 summe spelande.

Budgetspelande utan förlust helt enkelt, men de gäller att inte bli girig och satsa för mycket.

Nu ska de börjas räkna in utdelningar, först av de svenska är Oriflame så nu startar den roliga perioden när månadsutdelningarna nu i vår ska lyfta snittet för resten av året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar