Sidor

lördag 1 december 2018

Lördag



Köpte i Onsdags 70 Nibe B aktier för 92,60, har nu totalt 200.
Ett av börsens bättre bolag, har både produkter för varmt och kallt väder, bra ledning och växer både organiskt och via förvärv och dessa förvärv har till största delen varit väldigt lyckade.

Bolaget har alla möjligheter fortsätta utvecklas och växa både i Sverige och utomlands.
Utdelningen är låg och värderingen hög vilket vi ofta får på bra bolag som tjänar pengar och växer.
Var nära köpa på 102kr i Augusti men kom lite annat emellan turligt nog så denna nedgång passade väldigt bra in i köp cykeln helt enkelt.

Blir avvakta lite hur G20 mötet avlöper, ser dock ut som de kan bli ett nytt wto avtal vilket säkert kommer lyfta börsen en del i närtid, eventuellt blir de köp i några utdelnings aktier.
Det är några kr till som ska in på börsen innan Lucia.
Har skaffat mig Avanzas "nya" Global fond när den släpptes och funderar på att starta ett månads sparande på 1000 kr dit, nu har jag satt över lite överskott och utdelningar dit men har inget månatligt än.


Ska börja öka min andel utdelnings aktier i portfööljen igen då jag haft tillväxt ett tag, nu ska jag gå tillbaks till fler utdelningar då dessa kan generera mer pengar att köpa för såhär i slutet på högkonjukturen och in i de kommande nedgången när den nu inträffar.

Ska senare lägga upp min månads fond framöver när jag hittar ett bra sätt lägga in sidor på bloggen.
Som ny bloggare hittar man nya möjligheter varje inloggning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar