Sidor

torsdag 6 december 2018

Torsdag

Lite trist när de kommer en nedgång precis lagom efter man köpt, men sånt är livet och sett på några års sikt är detta antingen början på en lång nedgång eller så är det en dipp p.g.a handelsoro och oljepris fall. Oavsett har jag lite reserver att köpa för och månadsparandet kommer sänka gav lite på de aktier jag köper vid resp månadsskifte


Vissa bolag har väldigt bra direktavkastning i nuläget, pengar i kassan och hyfsat bra vinster
samt ganska bra värderingar, så jag har lite svårt se detta som en krasch, därför tar jag nedgången med ro, kanske köper mer i Hexagon om de går ner mot 400 jämt.
Startat upp och lagt in lite i fonden Skandia Sverige Exponering, en billig indexfond som kan vara bra att fylla på lite då och då i, gillar inte fonder som kostar men denna är ganska billig och kompletterar Avanza Global bra,  blir inga större summor men några  tusen som får ligga och växa, har inte haft några fonder tidigare men när kapitalet ökar kan de vara lagom att ha lite balans i indexfonder.

Tittat på Oriflame Holding, bra utdelare och billig i nuläget, svårt att se att folk slutar köpa smink även om de blir kris, nere under 200 för en kvartalutdelare som delar ut nästan 8%, fortsätter det ner imorgon fyller jag kanske på med några i depån, sen kan jag använda utdelningarna att snitta ner mig om det fortsätter ner.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar